UI Cycling op de sportschool voor een levensechte fietsbeleving in een groepsles

Wist je dat een deel van je verbeteringen op de mountainbike of racefiets simpel binnen te vinden is? nOf je nu effectieve omslagpunt training wilt doen,je structureel wilt trainen voor een meerdaagse trip naar de bergen of je optimaal wilt voorbereiden op 1 van onze MTB Xperiences; het volgen van UI Cycling groepslessen op een sportschool geven je snel het resultaat waar je naar op zoek bent. Daarnaast zijn de UI Cycling groepslessen een unieke beleving in een eigen vertrouwde en aangename omgeving.

Col d’ Izoard, Stelvio, Mont Ventoux, Alpe d’Huez, allemaal bergen die je met de UI Cycling lessen in full HD tegenkomt. De UI Cyclinglessen worden op een speciale dynamische wijze gefilmd, waardoor je een 3D achtige beleving creëert. De lessen zijn zeer uitdagend omdat er gewerkt wordt met een tegenstander en een coach die de deelnemers meeneemt om zo als eerste boven te komen en de tegenstander te verslaan.

Foto Sportschool Fysique Burgum UI Cycling op de sportschool

Sportschool Fysique Burgum

UI Cycling is ook te volgen op sportschool Fysique in Burgum

Foto Fitplaza Zwolle UI Cycling op de sportschool

Fitplaza Zwolle

UI Cycling is ook te volgen bij Fitplaza Zwolle

Opbouw lessen

UI Cycling is opgebouwd als tempotraining waarbij je langer op een constant vermogen werkt. Per kwartaal brengt UI Cycling nieuw lesmateriaal uit op DVD. Ieder kwartaal biedt daarbij een nieuwe visuele locatie en nieuwe accenten binnen de trainingsvorm. Binnen elk kwartaal wordt na zes weken 50% van de bestaande les vervangen. Hierdoor blijven deelnemers profiteren van nieuwe trainingsprikkels voor lichaam en geest.

Trainingsopbouw

Een UIC trainingsperiode is opgebouwd uit 4 blokken van 3 weken met als doel je lichaam constant te blijven prikkelen.

  • Het leren indelen van de training.
  • Het leren uitbouwen van de training, waardoor de conditie verbetert.
  • De trainer past de training aan, waarna je opnieuw de training leert indelen.
  • Het uitzoeken van de eigen grenzen, waardoor de basisconditie verbetert.

Trainingsvoordelen

  • Verbetering van cardiovasculaire fitheid.
  • Toename spieruithoudingsvermogen, zonder opbouw van massa.
  • Afname van vet op billen, heupen en benen.
  • 850 calorieën verbranden tijdens één training
  • Uitdagende aanvulling op bestaande intervaltrainingen.
UI Cycling op de sportschool